ČEZ je filuta - Tarif COMFORT
První výskyt: 05.2007
Text hoaxu
ČEZ připravil jednoduchý trik, kterým vydělá desítky miliónů měsíčně ČEZ desítky miliónů měsičně pochopitelně nevytáhne z nikoho jiného než z občanů České republiky.
Trik je velice jednoduchý. Každý odběratel elektrické energie před časem dostal od svého milovaného ČEZu brožuru Oranžový průvodce. Běžné kecy na kvalitním papíře jste asi zahodili stejně jako většina ostatních. Zásadní chyba, která z vaší kapsy přihraje ČEZu zbytečně téměř 150 Kč ročně, které nemusíte platit. V oné oranžové brožuře je totiž kdesi napsáno, že vás váš milovaný dodavatel oranžové energie automaticky přesunul do tarifu COMFORT.
Co je to takový COMFORT made in ČEZ?
Tento tarif prý obsahuje "širokou škálu doplňkových služeb". Za místní hovorné si můžete zavolat na zákaznickou linku! Můžete využívat některou z forem elektronické fakturace. V ceně je i písemná korespondence s ČEZem...
Co však dělat, pokud máte na chatování jiné kamarády než ČEZa? Tarif Basic vás vyjde ročně o 142,80 Kč levněji při stejných cenách elektrické energie.
Jak tyto peníze ušetřit a jak především zabránit úplně zbytečné podpoře milovaného monopolisty, který vyplácí tak pěkné roční odměny našim milovaným členům jeho dozorčí rady?
Zákaznická linka ČEZu je 840 840 840. Měla by stát místní hovorné. Na tomto čísle se můžete s tarifem COMFORT rozloučit.
Pokud to neuděláte, podporujete ČEZ trik: Oproti minulému před COMFORTNÍMU období ČEZ díky COMFORT triku získává od každého miliónu odběratelů navíc naprosto bezpracně 12 miliónů korun každý měsíc.
Kolik je asi v ČR odběratelů,kteří se automaticky stali členy onoho COMFORTního klubu, aniž o tom vědí?
Viděl bych to tak na tři milióny...
ČEZ je filuta
http://pardubice.bloguje.cz/img/cez1.jpg
ČEZ je šibal
http://pardubice.bloguje.cz/img/cez2.jpg
repro z oficiálních materiálů firmy ČEZ Firma ČEZ má jistě zájem na solidním informování všech svých zákazníků.
Bude tedy jistě vděčná i za to, když o tomto COMFORT triku budete informovat své přátele.
Neplatíš zbytečně?
Trik je velice jednoduchý. Každý odběratel elektrické energie před časem dostal od svého milovaného ČEZu brožuru Oranžový průvodce. Běžné kecy na kvalitním papíře jste asi zahodili stejně jako většina ostatních. Zásadní chyba, která z vaší kapsy přihraje ČEZu zbytečně téměř 150 Kč ročně, které nemusíte platit. V oné oranžové brožuře je totiž kdesi napsáno, že vás váš milovaný dodavatel oranžové energie automaticky přesunul do tarifu COMFORT.
Co je to takový COMFORT made in ČEZ?
Tento tarif prý obsahuje "širokou škálu doplňkových služeb". Za místní hovorné si můžete zavolat na zákaznickou linku! Můžete využívat některou z forem elektronické fakturace. V ceně je i písemná korespondence s ČEZem...
Co však dělat, pokud máte na chatování jiné kamarády než ČEZa? Tarif Basic vás vyjde ročně o 142,80 Kč levněji při stejných cenách elektrické energie.
Jak tyto peníze ušetřit a jak především zabránit úplně zbytečné podpoře milovaného monopolisty, který vyplácí tak pěkné roční odměny našim milovaným členům jeho dozorčí rady?
Zákaznická linka ČEZu je 840 840 840. Měla by stát místní hovorné. Na tomto čísle se můžete s tarifem COMFORT rozloučit.
Pokud to neuděláte, podporujete ČEZ trik: Oproti minulému před COMFORTNÍMU období ČEZ díky COMFORT triku získává od každého miliónu odběratelů navíc naprosto bezpracně 12 miliónů korun každý měsíc.
Kolik je asi v ČR odběratelů,kteří se automaticky stali členy onoho COMFORTního klubu, aniž o tom vědí?
Viděl bych to tak na tři milióny...
ČEZ je filuta
http://pardubice.bloguje.cz/img/cez1.jpg
ČEZ je šibal
http://pardubice.bloguje.cz/img/cez2.jpg
repro z oficiálních materiálů firmy ČEZ Firma ČEZ má jistě zájem na solidním informování všech svých zákazníků.
Bude tedy jistě vděčná i za to, když o tomto COMFORT triku budete informovat své přátele.
Neplatíš zbytečně?
Vyjádření odborníka nebo zainteresované osoby
Květen 2007:
E-mailovou formou se začala šířit nepravdivá informace o nových produktových řadách pro zákazníky Skupiny ČEZ.
Nabídka Skupiny ČEZ byla od 1. ledna 2007 rozšířena o nové dvě produktové řady, a to Basic a Exclusive. Stávající nabídka produktů byla marketingově pojmenována jako řada Comfort.
Tyto řady se liší rozsahem zdarma poskytovaných podpůrných služeb a cenou. Všem zákazníkům zůstala od 1. 1. 2007 zachována totožná cena a nabídka služeb, jakou měli před zavedením nových produktových řad - tedy cena a nabídka odpovídající řadě Comfort. Bez svolení zákazníka se tak nezměnil ani rozsah obsluhy, na který byl zvyklý a který je zakotven do uzavřené smlouvy, ani nedošlo ke změně ceny.
Zákazníci nově získali možnost zvolit si i řadu "Basic", díky níž mohou uspořit 120 Kč ročně. V rámci této řady je zpoplatněno případné využití call centra nebo obchodních kanceláří, zdarma je komunikace přes internet a písemná korespondence.
V rámci řady Exclusive mohou zákazníci využívat poradenské služby, např. specializované poradenství. Měsíční navýšení pevné ceny elektřiny je 15,- Kč v případě domácností.
O nabídce nových produktů a služeb jsme informovali nejen v Oranžovém průvodci, který obdržel každý zákazník ze segmentu domácností do schránky, ale i prostřednictvím mediální kampaně. Stejné informace zákazník obdržel i na našich kontaktních místech.
E-mail tedy vychází z nesprávného pochopení nových produktových řad (z domněnky, že dosud zákazníci využívali služby v rozsahu a ceně Basic, a k 1. 1. 2007 byli převedeni na službu Comfort). Ve skutečnosti k ničemu takovému nedošlo.
Ivo Měšťánek
manažer komunikace ČEZ
ZDROJ: WWW.CEZ.CZ
28.8.2007
Dobrý den,
problematika je opravdu složitá a její pochopení není pro laiky přeci jen jednoduché. Souvisí s tím, že faktura za elektřinu se skládá z mnoha položek. Pokusím se ji osvětlit co možná nejjednodušeji
ČEZ Prodej zavedl od roku 2007 pro zákazníky z řad domácností tři produktové řady.
- Comfort
- Basic
- Exclusive
Současně došlo v důsledku nárůstu velkoobchodních cen elektřiny i ke zvýšení celkových cen elektřiny pro domácnosti (včetně regulovaných plateb za distribuci, které stanovuje Energetický regulační úřad) průměrně o 7,6 % (v distribučním území E.ON vzrostla o 8,7 % , v případě PRE o 7,9 %).
Celkové navýšení cen elektřiny je průměrné a projevilo se u všech produktů ve všech produktových řadách, a to u všech složek ceny elektřiny, ze kterých se cena elektřiny pro koncové zákazníky skládá, v případě silové elektřiny tedy u Pevné měsíční ceny, Vysokého i Nízkého tarifu.
Tyto změny vždy respektují navýšení nákladů v jednotlivých částech, ze kterých se tarif skládá a nemají souvislost se zavedením produktových řad pro zákazníky od roku 2007, kterým jsme v rámci zvyšování nabídky služeb umožnili oproti standardním tarifům ušetřit či naopak využít vyššího rozsahu služeb. K vyčíslení úspory/navýšení ceny nebylo možné použít jinou položku než Pevnou cenu, protože všechny ostatní jsou kalkulovány dle počtu spotřebovaných MWh. Je to stanoveno i proto, aby i zákazníci s nízkou spotřebou obdrželi významnou slevu oproti celkové platbě, což by při slevě na MWh neplatilo.
ČEZ je pod obrovskou veřejnou kontrolou, nemůže si dovolit (a ani vteřinu jsme takto nikdy neuvažovali) postupovat způsobem, který naznačuje anonymní autor zmíněného e-mailu.
Produktová řada Comfort zachovává rozsah služeb na stejné úrovni předcházejícího období a stejnou úroveň ceny při započtení shora uvedeného zvýšení ceny
Produktová řada Basic má nižší rozsah služeb, za vybrané požadavky řešené přes call centrum popř. přes zákaznická centra zákazník platí navíc dle speciálního ceníku (jeden požadavek za 35 resp. 50 Kč bez DPH. Na základě takto sníženého rozsahu obsluhy je pak zákazníkům poskytnuta sleva ve výši 10 Kč měsíčně oproti řadě Comfort, a to formou nižší Pevné měsíční ceny. U této produktové řady je také zvýšení ceny menší než průměrné. Ceny u VT a NT rostly obdobně jako u řady Comfort.
Produktová řada Exclusive nabízí zákazníkům nadstandardní služby především v oblasti specializovaného poradenství, cena elektřiny je však v tomto případě vyšší, a to o 15 Kč oproti řadě Komfort.
Eva Nováková
tisková mluvčí
CEZ, a. s.,
Duhova 2/1444, 140 53 Praha 4
E-mailovou formou se začala šířit nepravdivá informace o nových produktových řadách pro zákazníky Skupiny ČEZ.
Nabídka Skupiny ČEZ byla od 1. ledna 2007 rozšířena o nové dvě produktové řady, a to Basic a Exclusive. Stávající nabídka produktů byla marketingově pojmenována jako řada Comfort.
Tyto řady se liší rozsahem zdarma poskytovaných podpůrných služeb a cenou. Všem zákazníkům zůstala od 1. 1. 2007 zachována totožná cena a nabídka služeb, jakou měli před zavedením nových produktových řad - tedy cena a nabídka odpovídající řadě Comfort. Bez svolení zákazníka se tak nezměnil ani rozsah obsluhy, na který byl zvyklý a který je zakotven do uzavřené smlouvy, ani nedošlo ke změně ceny.
Zákazníci nově získali možnost zvolit si i řadu "Basic", díky níž mohou uspořit 120 Kč ročně. V rámci této řady je zpoplatněno případné využití call centra nebo obchodních kanceláří, zdarma je komunikace přes internet a písemná korespondence.
V rámci řady Exclusive mohou zákazníci využívat poradenské služby, např. specializované poradenství. Měsíční navýšení pevné ceny elektřiny je 15,- Kč v případě domácností.
O nabídce nových produktů a služeb jsme informovali nejen v Oranžovém průvodci, který obdržel každý zákazník ze segmentu domácností do schránky, ale i prostřednictvím mediální kampaně. Stejné informace zákazník obdržel i na našich kontaktních místech.
E-mail tedy vychází z nesprávného pochopení nových produktových řad (z domněnky, že dosud zákazníci využívali služby v rozsahu a ceně Basic, a k 1. 1. 2007 byli převedeni na službu Comfort). Ve skutečnosti k ničemu takovému nedošlo.
Ivo Měšťánek
manažer komunikace ČEZ
ZDROJ: WWW.CEZ.CZ
28.8.2007
Dobrý den,
problematika je opravdu složitá a její pochopení není pro laiky přeci jen jednoduché. Souvisí s tím, že faktura za elektřinu se skládá z mnoha položek. Pokusím se ji osvětlit co možná nejjednodušeji
ČEZ Prodej zavedl od roku 2007 pro zákazníky z řad domácností tři produktové řady.
- Comfort
- Basic
- Exclusive
Současně došlo v důsledku nárůstu velkoobchodních cen elektřiny i ke zvýšení celkových cen elektřiny pro domácnosti (včetně regulovaných plateb za distribuci, které stanovuje Energetický regulační úřad) průměrně o 7,6 % (v distribučním území E.ON vzrostla o 8,7 % , v případě PRE o 7,9 %).
Celkové navýšení cen elektřiny je průměrné a projevilo se u všech produktů ve všech produktových řadách, a to u všech složek ceny elektřiny, ze kterých se cena elektřiny pro koncové zákazníky skládá, v případě silové elektřiny tedy u Pevné měsíční ceny, Vysokého i Nízkého tarifu.
Tyto změny vždy respektují navýšení nákladů v jednotlivých částech, ze kterých se tarif skládá a nemají souvislost se zavedením produktových řad pro zákazníky od roku 2007, kterým jsme v rámci zvyšování nabídky služeb umožnili oproti standardním tarifům ušetřit či naopak využít vyššího rozsahu služeb. K vyčíslení úspory/navýšení ceny nebylo možné použít jinou položku než Pevnou cenu, protože všechny ostatní jsou kalkulovány dle počtu spotřebovaných MWh. Je to stanoveno i proto, aby i zákazníci s nízkou spotřebou obdrželi významnou slevu oproti celkové platbě, což by při slevě na MWh neplatilo.
ČEZ je pod obrovskou veřejnou kontrolou, nemůže si dovolit (a ani vteřinu jsme takto nikdy neuvažovali) postupovat způsobem, který naznačuje anonymní autor zmíněného e-mailu.
Produktová řada Comfort zachovává rozsah služeb na stejné úrovni předcházejícího období a stejnou úroveň ceny při započtení shora uvedeného zvýšení ceny
Produktová řada Basic má nižší rozsah služeb, za vybrané požadavky řešené přes call centrum popř. přes zákaznická centra zákazník platí navíc dle speciálního ceníku (jeden požadavek za 35 resp. 50 Kč bez DPH. Na základě takto sníženého rozsahu obsluhy je pak zákazníkům poskytnuta sleva ve výši 10 Kč měsíčně oproti řadě Comfort, a to formou nižší Pevné měsíční ceny. U této produktové řady je také zvýšení ceny menší než průměrné. Ceny u VT a NT rostly obdobně jako u řady Comfort.
Produktová řada Exclusive nabízí zákazníkům nadstandardní služby především v oblasti specializovaného poradenství, cena elektřiny je však v tomto případě vyšší, a to o 15 Kč oproti řadě Komfort.
Eva Nováková
tisková mluvčí
CEZ, a. s.,
Duhova 2/1444, 140 53 Praha 4
Doplňující odkazy
- PARDUBICE.BLOGUJE.CZ - ČEZ připravil jednoduchý trik, kterým vydělá desítky miliónů měsíčně - původní clanek na blogu, ze kterého byl text zkopírovan a rozeslán
- PARDUBICE.BLOGUJE.CZ - Comfort s ČEZem: Když to bylo zveřejněno zde, šlo o prý hoax...
- ČEZ - Produktové řady a ceníky Skupiny ČEZ
- SDRUŽENÍ OBRANY SPOTŘEBITELŮ - Jsou zákazníci ČEZ informováni?
- Energetický regulační úřad
- ERU - Spočítejte si nejlevnějšího dodavatele - kalkulátory plateb
- ERU - Jak mají domácnosti postupovat při změně dodavatele
- iDnes - Podzimní nabídka PRE láká na slevy, jinde ale ušetříte víc - Jak změnit dodavatele elektřiny
- iDnes - Jak změnit dodavatele elektřiny
- iDnes - Kdo nečte příručku, zaplatí za elektřinu více
- Porovnání - ceník E-ON platný od 1.1.2007
- Porovnání - ceník PRE platný od 1.1.2007
- iDnes - Pražané bombardují PRE dotazy, pletou si ji s ČEZ
- iDnes 15.11.2007 - ČEZ zvedl zisk o 60 procent, prý nemohl jinak
Adresa stránky: http://www.hoax.cz/hoax/cez-je-filuta---tarif-comfort/
Alternativní odkaz: http://www.hoax.cz/index.php?section=hoax&action=hoax_detail&id=693