Rychlé vyhledávání

Reklama

Diskuse : PETICE PROTI VÁLCE


Tomá¹ Marný
16.03.2015 v 07:44
No teda, tohle psal nìjaký politik. Pøeèetl jsem pouze první a poslední vìtu, toto se fakt èíst nedá. JEstli chcete sdìlit nìjakou my¹lenku lidem tak tato cesta je fakt ¹patná....

shivala
18.01.2007 v 02:44
respekt!

Drobnik
27.11.2003 v 14:35
Roztavme zbranì v lásce Osud èlovìka i osud lidstva je otevøený. Ka¾dá kapka nenávisti i ka¾dá kapka pochopení, tolerance a lásky je velmi dùle¾itá. Na¹i dávní pøedkové znali to, co C. G. Jung popsal jako nevìdomí, jiní pou¾ívají pojem nadvìdomí nebo kolektivní vìdomí lidstva. Mimosmyslové spojení funguje spolehlivì: Kdy¾ nìkoho pomlouvám, ani¾ ten druhý ví proè, kdy¾ mne potká, mraèí se na mne, nebo se aspoò nesmìje. Kdy¾ o nìkom mluvím pøíjemnì, toleruji jeho lidské chyby, má on ze mne, kdy¾ mne potká, dobrý pocit, ani¾ vìdomì ví, co jsem o nìm øekl. Jinak øeèeno, mé negativní my¹lenky podporují negativitu ve svìtì. Mé my¹lenky tolerance, odpu¹tìní a lásky podporují to dobré, co ve svìtì je. Svìt se nedlouho po skonèení studené války po událostech 11. záøí 2001 opìt polarizuje, ale mìl by se uklidnit. Tentokrát stojí proti sobì køes»anství a islám, neboli dùle¾ité vyspìlé státy a nìkteré státy tøetího svìta. Ale svìt netrápí jen problém terorismu, pøed kterým se nemù¾eme cítit bezpeèni najednou nikde na svìtì. Vidím dal¹í problémy, z nich¾ nìkteré z nich se zdánlivì lidí na Západì nedotýkají, a proto Bohu ¾el neuva¾ují o jejich komplexním a masivním øe¹ení. Pøitom terorismus je jedním z mnoha dal¹ích problémù, s nìkterými je více, s jinými ménì spjat. Ve svìtì vidím bídu, hlad, umírání na léèitelné nemoci, ale i bezcitnost nìkterých podnikatelù vùèi zamìstnancùm, bezcitnost lidí vùèi sobì, pøírodì, netolerance mezi nábo¾enstvími (i u nás!), to v¹e jsou dìsiví svìdci toho, ¾e v na¹em svìtì, který si tvoøíme, není nìco v poøádku. ®e v nás samých je¹tì máme co zdokonalovat. Kapitalismus, chcete-li demokracie, se kultivuje úmìrnì kultivaci kolektivního vìdomí lidstva, úmìrnì duchovnímu vývoji ka¾dého z nás. Jsou zde tendence egoistické, které si nìkteøí lidé uvìdomují a zápolí s nimi. Jsou zde tendence kladné (vládní pomoc, obèanské nebo církevní nadace èi fondy pro pomoc posti¾eným obèanùm, osiøelým dìtem u nás, nemocným, umírajícím hladem z pøíèin subjektivních nebo objektivních nìkde jinde ve svìtì). Tak, jako se rozevírají nù¾ky mezi bohat¹ími a chud¹ími u nás, tak je to i mezi bohatým Severem a chudým Jihem. Já nevím, co si myslí o nás lidé v Africe nebo v muslimské Asii prostì proto, ¾e nemám sílu, èas nebo vùli se o to zajímat. Je tøeba si pøiznat, ¾e pro velkou èást lidí Západu, neboli bohatého Severu, mo¾ná i mne, se vìt¹ina my¹lenek toèí okolo uva¾ování: moje konto, moje auto, moje dítì, moje ¾ena, mùj plat, pøinejlep¹ím moje mìsto nebo moje vlast. Málo mne vzru¹uje "bì¾ná" informace, ¾e nìkolik lidí zemøe dennì hladem nebo na léèitelnou nemoc v nìjaké cizí zemi, proto¾e stát, ve kterém ¾ije, nemá na léèbu toho, kdo sám nemù¾e potøebnou èástkou pøispìt. Na tuto informaci jsme si jaksi zvykli. Je to nìkde daleko, mne se to netýká, mne to neohro¾uje, já mám svých starostí dost. Mnoho lidí, s nimi¾ o tom diskutuji, tvrdí: Oni si za to mohou sami. Bojují mezi sebou, nepìstují obilí, nepracují, a pak mají hlad, bídu a nemoce. Tím si lidé snadno pøed svým svìdomím odùvodní svojí neteènost. Nic není èerné ani bílé. Pøíèiny mohou být rùzné, ale mnoho lidí spadne do stavu bídy, ani¾ si boj mezi etniky nebo ozbrojenými skupinami ve své zemi pøeje. Øada lidí a organizací to ví a je ochotna pro to nìco udìlat. Lékaøské nebo dobroèinné mise Evropanù nebo Amerièanù v zemích Afriky a Asie. Nadace na boj s leprou. Existuje nádherný projekt zvaný adopce na dálku: Sirotci v chudých zemích svìta, kterým zemøeli rodièe na nemoc nebo ve válce, jsou v pøípadì jejich zájmu registrováni a dotováni èástkou poskytovanou nadaèními fondy natolik, aby byli schopni dosáhnout vy¹¹ího vzdìlání. To jsou dobré zprávy. Pomáháme, mnoho z nás nìkdy nìkam pøispìlo. Pøi povodních na Moravì i v Èechách jsem byl pøekvapen, kolik lidí oslovila prosba o pomoc. Z toho mù¾eme mít dobrý pocit. Doká¾eme myslet i na druhé. Ale utkvìl mi výrok, myslím, Matky Terezy: „Ano, dìláme nìco pro chudé a bídné. Ale to, co dìláme, je jen kapka v moøi toho, co bychom mohli udìlat.“ Na jedné stranì pohádkové bohatství nejvyspìlej¹ích zemí svìta, kde zaèíná být obvyklé mít v jedné rodinì 2 nebo 3 auta, na druhé stranì bída miliónù, úmrtí hladem nebo na nemoci, které by se daly léèit. Co si o nás myslí lidé tøetího svìta? Nevím. Nevím proto, ¾e se Bohu ¾el z dùvodu èasu, neteènosti nebo jazykové bariéry, se nezajímám, jak na mne, jako na èlovìka Západu, pohlí¾ejí lidé tøetího svìta. Co si myslím já o nich? Snad nìco ano, ale jaké jsou asi moje informace o nich, kdy¾ v televizi vidím bojující Palestince, pochodující Iráèany, kdy¾ ètu zprávy, ¾e muslimský extrémista udìlal to nebo ono, kdy¾ èeský vládní úøedník tvrdí, ¾e je snahou ÈR stát se jejich „standardním nepøítelem“, tj. nikoliv úhlavním, abychom mohli s nimi vesele obchodovat. Já jsem v muslimských zemích nebyl, ale kamarád, který projel muslimské státy od Turecka, Irák, Írán, Pákistán a¾ do hinduistické Indie, hovoøil o tom, ¾e obyèejní lidé, s nimi¾ se stýkal, jsou fajnoví, nechali ho pøespat, zdarma nebo za trochu práce mu dali dosyta najíst, v nìkterých státech se obávají jejich tajné policie, tak jako my kdysi. A» si svoji hospodáøskou situaci vyøe¹í sami, namítne øada z nás. Pøipomínám, ¾e v roce 1989 u nás padala slova „za 10 let ekonomicky dostihneme Rakousko“. Jak se nám to zdaøilo? Na¹tìstí je hospodáøská situace pomìrnì pøíznivá, díky stabilní situaci a masivnímu toku zahranièního kapitálu. (Jaká by byla zamìstnanost v ÈR bez zahranièních firem, kdy pomìrnì vysoké pøíjmy výraznì podporují navazující sféru slu¾eb atd.?) Jenom¾e situace zemí tøetího svìta, které nemají suroviny, a jsou politicky nestabilnìj¹í, je mnohem slo¾itìj¹í. Málo kdo tam bez nadnárodních garancí investuje. Chci jen øíci, nechají-li se tyto státy jejich vlastnímu osudu, budou se nadále rozevírat nù¾ky mezi bohatým Severem a chudým Jihem. Nejsem pro revoluci, vìøím postupné evoluci. Ale mo¾ná za pohnutkami nìkterých, jak my øíkáme, extrémistù, stojí nespravedlnost propastných rozdílù mezi nejbohat¹ími státy a tìmi nejchud¹ími (nìkdy i tradièní a mezi obyèejnými lidmi nepøekonaná nábo¾enská nesná¹enlivost). Nebo pomìrnì malá snaha tyto rozdíly stírat. Vláda je odrazem obèanù. Vláda pomáhá natolik, aby se mohlo hovoøit o její humánnosti, ale ne zase pøíli¹, aby se to nedotklo jejich obèanù, kteøí by pøí¹tì zvolili tu vládu, která pøeje více jim, ne¾ „cizím“. Pøipomínám, ¾e bída a hlad v Rusku na konci první svìtové války pøinesly revoluci, v jejím¾ dùsledku zahynuly statisíce Rusù a lidí z jiných národù v bojích mezi rudými a bílými, v sovìtských koncentrácích, a v dùsledku existence komunismu a svìt stál na pokraji jaderné katastrofy v prùbìhu studené války. Chci jen naznaèit, ¾e bohatý Sever si ve svém existenèním zájmu nemù¾e dovolit dosavadní pøepych málo øe¹it katastrofální situaci nìkterých zemí tøetího svìta. (Ji¾ samotné oznaèení tøetí svìt odrá¾í ná¹ pohled, jako by ¹lo o nìkoho, kdo ¾ije nám velmi vzdálen, na nìjaké jiné planetì.) Problém terorismu, který lidstvo øe¹í, je jen ¹pièka ledovce mnoha dal¹ích neménì záva¾ných problémù. Jako jsme v pøestavbì tvoøili komunikaèní mosty mezi Východem a Západem (¾ivé televizní vysílání mezi televizními studii v USA a SSSR, náv¹tìvy novináøù v druhé zemi, studium vojákù na vojenských ¹kolách „protivníka“ atd.) Úkolem médií a snahou ka¾dého (a existenèní nutností lidstva) by mìlo být vytvoøení komunikaèního mostu mezi Severem a Jihem (chud¹ími zemìmi Afriky, Asie, Ji¾ní Ameriky). My bychom mìli být informovaní, jak si ¾ijete, jaké jsou Va¹e radosti, jaké jsou Va¹e starosti, kde si myslíte, ¾e kam bychom mìli soustøedit (zatím) skromnou pomoc? My si ¾ijeme takto. My máme tyto problémy. My máme tyto radosti. Máme tyto starosti. Ale pøesto chceme o Vás nìco vìdìt. Zajímáte nás. Mo¾ná nesplníme Va¹e pøedstavy, ale alespoò se zaèneme pokou¹et o nìco víc. Pokud se lidstvo dohodne postupnì na stále úèinnìj¹í pomoci chud¹ímu Jihu (nejen finanèní, ale i systémové), kromì vládních øe¹ení nejvìt¹í prostor spatøuji v dobrovolném rozhodnutí èlovìka sama za sebe prostøednictvím nadací nebo nadaèních fondù zalo¾ených obèany, církemi nebo zdravotními organizacemi pøispìt na øe¹ení konkrétních problémù, které nadace slibuje pomocí pøíspìvkù øe¹it. Vidím lidi na¹eho státu a jiných státù, kteøí vnímají beznadìjný osud jiných lidí, kteøí dobrovolnì dávají pomìrnì velkou èást svého pomìrnì velkého krajíce tìm, kteøí nemají skoro nic. Jinak øeèeno: Jsem pro intenzivní komunikaci mezi lidmi Severu a lidmi Jihu. Jsem pro intenzivní øe¹ení dal¹ích dìsivých problémù tøetího svìta. Jsem pro vzájemné poznání a postupný pøechod z pozice neteènosti nebo nepøátelství do pozice ohleduplné a zájmuplné tolerance. Jsem za produchovnìní vztahù mezi lidmi. Kdy¾ lidé doká¾í ze svých srdcí vytìsnit nenávist vùèi sobì, nebude muset nikdo za mne bojovat, aby moji nenávist uspokojil, nebude nikdo podporovat ani teroristy, ani vojenská øe¹ení problémù. Mù¾eme otevøít svá srdce, osvítit láskou svou rodinu, své blízké, své kolegy v práci, své pøátele i své nepøátele, osvítit svìtlem Lásky v¹echny kontinenty a lidi v nich. Mù¾eme pracovat v duchovní sféøe i ve hmotné sféøe. Prosím pracujme. Rovnováha sil, která udr¾uje mír, je køehká. Emoce jsou zbyteènì zjitøené. Je potøeba milióny kapek, lépe v¹ak pohárù Lásky, aby se negativní emoce, slibující rychlé a jednoduché øe¹ení (ani¾ bych se já musel nìjak mìnit), rozpustily, ani¾ by se negativní emoce daly do slu¾eb sil zla. Stojíme na køi¾ovatce. Ta lep¹í cesta smìøuje k produchovnìlé spoleènosti lidí. Ke spoleèenství lidstva, kde jeden myslí na druhého (nebo se o to aspoò sna¾í), kdy èlovìk nenechá trpìt ani zbyteènì umírat èlovìka nebo pøírodu. Ano, je Nostradamus, ale také jsou dávné svaté duchovní spisy (indické Védy), které hovoøí o tom, ¾e my se staneme souèasníky Zlatého vìku lidstva (pøibli¾nì rok 2020). Bùh dal lidem svobodnou vùli. Z velké míry osud lidstva nyní le¾í v rukou ka¾dého z nás. Pøestaòme podporovat emoce proti jiné víøe, jiné barvì pleti, jinému národu. „Oprávnìné“ emoce lidí nebo národù namíøené proti sobì navzájem, stály na poèátku mnoha válek. V uèebnici dìjepisu stálo na první stránce: „Dìjiny jsou uèitelkou ¾ivota.“ Tak se u¾ koneènì pouème historií! Mnoho z nás zná výrok Mistra Je¾í¹e: „Vlo¾ meè zpìt do jeho pouzdra, nebo» kdo meè bere, od meèe umírá.“ Co mohu udìlat hned pro mír? Jako èlovìk pøestanu ve svém srdci podporovat v¹echny emoce proti muslimùm nebo Arabùm v¹eobecnì. Jako køes»an se modlím Otèená¹, upøímnì pro¾ívám hluboký význam tìchto slov. Modlím se k Bohu, aby úèinnì pomohl lidem nastolit mír a spravedlnost, dùstojný ¾ivot pro v¹echny, aby úèinnì utlumil vzdouvající se emoce na obou stranách. Pøedstavuji si, jak svìtlo Boha, které vstupuje z nebe do mého tìla, rozsvìcuje mé srdce zlatou (bílou) záøí, která postupuje rukama do dlaní. Mezi dlanìmi si pøedstavuji Zemìkouli se v¹emi kontinenty, národy a lidmi. Svìtlo z mých dlaní halí Zemi do zlaté (bílé) záøe. Já jsem svìtlo, které posílám svìtlo americkému prezidentovi, aby z jeho mysli ode¹ly zbylé emoce a vstoupil tam Bùh. Posílám svìtlo Amerièanùm a lidem Západu, aby z jejich mysli ode¹ly emoce a vstoupil tam Bùh. Posílám svìtlo muslimùm a chudým lidem, aby z jejich mysli ode¹el strach a nenávist a vstoupil tam Bùh. Máte pocit, ¾e je to málo? Vìøte, ze ka¾dá negativní my¹lenka, podnìcuje negativitu lidí naladìných do podobných psychických vibrací. Ka¾dá pozitivní jasnì formulovaná my¹lenka pøitahuje lidi podobných vibrací. Lidé mají pøed sebou obrovský úkol. Mnoho lidí dobré vùle se stane v této dobì stromem klidu, míru, Lásky a láskyplné akce. Je-li to skuteènì na¹ím pøáním, pøichází svìt, kdy vedle sebe bez podezírání, nenávisti a válek budou ¾ít køes»ané, muslimové, hinduisté, buddhisté, ®idé, lidé jiné víry nebo bez vyzvání. Staèí jen chtít a dìlat pro to v¹e, co cítím, ¾e bych mìl udìlat. Je dùle¾itá motlitba. Ale jak øekl Sai Baba: „Ruce, které pomáhají, jsou dùle¾itìj¹í ne¾ ústa, která se modlí.“ Chcete-li, pomáhejte a jednejte podle Va¹eho vìdomí a svìdomí. Ka¾dá modlitba i ka¾dá pomoc je dùle¾itá. Ka¾dý úsmìv, ka¾dý malý èin v rodinì, v zamìstnání, vùèi lidem na ulici, vùèi podøízeným, zamìstnancùm, ka¾dá kapka mezilidské a nábo¾enské tolerance, ka¾dý zájem o druhého, ka¾dá koruna na dobrou vìc nebo na pomoc druhému, ka¾dé odpu¹tìní, ka¾dý malý projev lásky, míru tvoøí jednu velkou Lásku, jeden velký mír, jedno velké bezpeèné místo zvané Svìt, ve kterém chceme ¾ít a po kterém ve svém nitru tou¾íme a tento sen jsme nyní pøi¹li uskuteènit. A. D.

Vlo¾it pøíspìvek do diskuse

















Jméno:
E-mail:
Text zprávy:
Potvrzovací kód:
 
Pøíspìvky v diskusi jsou nezávislými pøíspìvky náv¹tìvníkù a ètenáøù serveru HOAX.cz a nemusí být v¾dy v souladu s názory provozovatele nebo osob pøímo spojených se serverem HOAX.cz
Provozovatel serveru HOAX.cz nemù¾e zasahovat do obsahu pøíspìvku, ale vyhrazuje si právo celý pøíspìvek odstranit, bude-li obsahovat urá¾ky, sprosté výrazy nebo pøípadnou reklamu.
Pokud jste dostali upravenou verzi hoaxu, nevkládejte ho, prosim do, komentáøe, ale za¹lete na adresu info@hoax.cz, kde bude v nejbli¾¹ím mo¾ném termínu pøidán jako dal¹í verze hoaxu nebo jako úplnì nový hoax.

Na¹i partneøi

Týdny mediálního vzdìlávání - NA PRAVDÌ ZÁLE®Í
Projekt E-Bezpeèí
MANIPULÁTOØI.CZ
Internetem Bezpeènì
Konference SECURITY
Hustej INTERNET
NE©LAPE.CZ - NE©LAPE Vám poèítaè? Odvirování PC, zrychlení poèítaèe, ...
Viry.cz
PARANOIA.CZ
AVAST!
Check Point
Safer Internet
ToolStore - Náøadí, nástroje, pomùcky, no¾e, kvalitní rukavice

Podpoøte nás

Bitcoin:
Bitcoin: 183jkMBfXdzYzK93vUPmrchohjLtLb3sDn
Bitcoin adresa:
183jkMBfXdzYzK93vUPmrchohjLtLb3sDn

Ikona pro Vás

HOAX.cz

Hoax.cz je archivován

WebArchiv - archiv èeského webu

Doporuèujeme

ZvolSi INFO - Surfaøùv prùvodce po internetu
No More Ransom! Dekryptovací nástroje.
Právì dnes
RigoloKids - kvalitní dìtské obleèení a doplòky z prémiových materiálù
Antivirové centrum
ER.cz - Pøesmìrování pro Vá¹ web zdarma
CZilla
soom.cz
IMPROVE ACADEMY s.r.o.
Holièství, pánské kadeønictví v Tøebíèi
Jóga s Pepou pro zaèáteèníky a pokroèilé