Další útok na klienty České spořitelny?
16.03.2007
Podle serveru iDnes mělo dnes v noci dojít k dalším e-mailovým útokům na klienty České spořitelny. Přestože jsme se snažili prohledat spamové filtry, zda v nich neuvíznul tento podvodný e-mail, doposud jsme ho nikde nenašly. Pokud někomu z vás přišel do schránky, prosím, pošlete nám ho (nejlépe v zazipovaném souboru).
Děkujeme
V detailu aktuality najdete stanovisko České spořitelny
Děkujeme
V detailu aktuality najdete stanovisko České spořitelny
Stanovisko České spořitelny a.s.:
Několik 1000 mailů rozeslal dnes večer neznámý útočník klientům České spořitelny, uživatelům internetového bankovnictví. Maily mají vyvolat dojem, že je rozesílá Česká spořitelna a vyzývají adresáty k prokliku na údajné internetové stránky banky s tím, že klienti mají zadat svůj bezpečnostní kód.
Česká spořitelna však svým klientům žádný mail nerozesílala a s klienty tímto způsobem zásadně nikdy o bezpečnostních parametrech nekomunikuje.
Díky vysokému zabezpečení internetbankingu ČS nehrozí klientům nebezpečí.
Banka přesto vyzývá k maximální obezřetnosti. Klienti by v žádném případě neměli na tyto maily reagovat. Klienti by nikdy neměli reagovat na žádný prolink v těle zprávy, a pokud se chtějí přihlásit do internetového bankovnictví, měli by tak činit výhradně vypsáním www.servis24.cz do URL adresy. Pokud někdo z klientů na mail zareagoval, ČS doporučuje ihned kontaktovat bezplatnou linku 800 207 207 a účet zablokovat.
Jde již nejméně o třetí masivní útok na české banky za posledních 12 měsíců. Je nepochybné, že počítačová kriminalita dále poroste. ČS loni výrazně zpřísnila bezpečnostní pravidla, zavedla nový bezpečnostní prvek, zavedla povinné autorizace plateb přes SMS a zavedla monitoring změny kontaktního telefonního čísla.
Klienti by měli při obsluze účtu po Internetu dodržovat důsledně bezpečnostní pravidla a využívat co nejkvalitnějšího zabezpečení a nerozpakovat se investovat do elektronického podpisu na čipové kartě, který zaručuje nejvyšší míru zabezpečení.
Internetové bankovnictví v současné době využívá asi 1 milion klientů ČS.
Klára Gajdušková
Mluvčí České spořitelny, a.s.
Několik 1000 mailů rozeslal dnes večer neznámý útočník klientům České spořitelny, uživatelům internetového bankovnictví. Maily mají vyvolat dojem, že je rozesílá Česká spořitelna a vyzývají adresáty k prokliku na údajné internetové stránky banky s tím, že klienti mají zadat svůj bezpečnostní kód.
Česká spořitelna však svým klientům žádný mail nerozesílala a s klienty tímto způsobem zásadně nikdy o bezpečnostních parametrech nekomunikuje.
Díky vysokému zabezpečení internetbankingu ČS nehrozí klientům nebezpečí.
Banka přesto vyzývá k maximální obezřetnosti. Klienti by v žádném případě neměli na tyto maily reagovat. Klienti by nikdy neměli reagovat na žádný prolink v těle zprávy, a pokud se chtějí přihlásit do internetového bankovnictví, měli by tak činit výhradně vypsáním www.servis24.cz do URL adresy. Pokud někdo z klientů na mail zareagoval, ČS doporučuje ihned kontaktovat bezplatnou linku 800 207 207 a účet zablokovat.
Jde již nejméně o třetí masivní útok na české banky za posledních 12 měsíců. Je nepochybné, že počítačová kriminalita dále poroste. ČS loni výrazně zpřísnila bezpečnostní pravidla, zavedla nový bezpečnostní prvek, zavedla povinné autorizace plateb přes SMS a zavedla monitoring změny kontaktního telefonního čísla.
Klienti by měli při obsluze účtu po Internetu dodržovat důsledně bezpečnostní pravidla a využívat co nejkvalitnějšího zabezpečení a nerozpakovat se investovat do elektronického podpisu na čipové kartě, který zaručuje nejvyšší míru zabezpečení.
Internetové bankovnictví v současné době využívá asi 1 milion klientů ČS.
Klára Gajdušková
Mluvčí České spořitelny, a.s.